View Issue Details
ID | Project | Category | View Status | Date Submitted | Last Update |
---|---|---|---|---|---|
0009364 | MoP core | Classes - Warrior - Воин | public | 2020-03-25 21:27 | 2020-10-12 09:37 |
Reporter | warduna | Assigned To | |||
Priority | high | Severity | major | Reproducibility | always |
Status | closed | Resolution | no change required | ||
Summary | 0009364: Стойки и реген раги | ||||
Description | Боевая стойка 2457 Стойка берсерка 2458 Должны регенить ярость при нанесении урона атаками ближнего боя, у нас регенят по факту самой атаки. То есть еще до нанесения ее урона. В связи с чем, даже мы мисаем (промах, парир, уклон), получаем рагу. Такого быть не должно Пример отсутствия регена раги при мисах: https://youtu.be/wPJlVq2I7zQ?t=231 upd При этом с Смертельным ударом 12294 и Кровожадностью 23881 похожая проблема, но скорее ближе к увс пала http://tracker.legionbugs.com/view.php?id=8888, т.к. не дает рагу при промахе | ||||
|
warduna ты точно уверен в своих словах? 1) warduna Patch 5.0.4 (2012-08-28): The design of Rage has changed to function more like a valuable resource. Warriors no longer naturally gain Rage from taking damage, but instead generate Rage with their primary attacks, such as [Mortal Strike], [Bloodthirst], and [Shield Slam]. In addition, [Berserker Stance] now allows the warrior to gain some Rage from taking damage and normal attacks, while [Battle Stance] allows the warrior to gain high Rage from normal attacks and [Defensive Stance] generates 1 Rage every 3 seconds while in combat. Changing stance no longer causes the warrior to lose rage. теперь переходим к normal attacks(авто-атаки) под Berserker Stance и Battle Stance, начиная с Cataclysm, получение Rage воином не зависит от того нанес ли воин урон или урон ушел в парирование/уклонение/блок |
|
теперь рассмотрим частный случай берем Bloodthirst ( ID 23881) у него в описании Instantly attack the target, dealing 90% weapon damage plus X with your main hand weapon and restoring 1% of your health. Bloodthirst has double the normal chance to be a critical strike. Generates 10 Rage. в Effect #3 у этого спелла стоит (30) Energize (1) Value: 100 т.е. рагу вару он будет давать ВСЕГДА не зависимо от того нанес ты урон, или урон ушел в парирование/уклонение/блок/промах. ибо рага дается от прожатия спелла. далее смотрим на Enrage ( ID 13046), он дает баф Enrage( ID 12880), ТОЛЬКО при критическом ударе. при этом у бафа в в Effect #1 стоит (30) Energize (1) Value: 100 и вот именно он уже дает бонусную рагу от крита. |
|
ну и держи описание самого Enrage Mortal Strike, Bloodthirst, Colossus Smash, Devastate, and Shield Slam critical strikes and critical blocks Enrage you, generating 10 Rage and increasing physical damage done by 10% for 6 sec. |
|
и что-бы ты не пытался применять формулу с ЛК, где ярость частично. повторяюсь частично зависела от нанесения урона, я опровергну и другое твоё утвердждение "Должны регенить ярость при нанесении урона атаками ближнего боя, у нас регенят по факту самой атаки. То есть еще до нанесения ее урона." - Patch 4.0.1 (2010-10-12): Rage is being normalized so that its generation is no longer based on damage done by auto-attacks. Each auto-attack will provide a set amount of Rage, with off-hand weapons granting 50% of the Rage main-hand weapons do. Haste will allow Rage to generate more rapidly by increasing attack speed. In addition, while taking damage, the amount of Rage generated will now be based on the Warrior's health rather than the opponent's level. |
Date Modified | Username | Field | Change |
---|---|---|---|
2020-03-25 21:27 | warduna | New Issue | |
2020-03-25 21:27 | warduna | Status | new => assigned |
2020-03-25 21:27 | warduna | Assigned To | => Painwatcher |
2020-03-25 21:28 | warduna | Description Updated | View Revisions |
2020-03-25 21:41 | warduna | Description Updated | View Revisions |
2020-03-25 21:42 | warduna | Description Updated | View Revisions |
2020-04-29 19:28 | Eva | Assigned To | Painwatcher => warduna |
2020-09-03 09:54 | Eva | Assigned To | warduna => Akroniks |
2020-10-12 08:09 | Akroniks | Status | assigned => acknowledged |
2020-10-12 08:12 | Akroniks | Status | acknowledged => confirmed |
2020-10-12 08:12 | Akroniks | Assigned To | Akroniks => Ghost |
2020-10-12 08:26 |
|
Note Added: 0036780 | |
2020-10-12 08:33 |
|
Note Added: 0036781 | |
2020-10-12 08:35 |
|
Note Added: 0036782 | |
2020-10-12 08:37 |
|
Note Added: 0036783 | |
2020-10-12 09:36 | Akroniks | Status | confirmed => closed |
2020-10-12 09:36 | Akroniks | Resolution | open => no change required |
2020-10-12 09:37 | Akroniks | Assigned To | Ghost => |
2021-07-26 16:23 | Alica228 | Category | Classes - Warrior - Вар => Classes - Warrior - Воин |